StuVer22: FR-verkiezingen

Jana Dutordoir 20 March 2022

Om de twee jaar zijn het faculteitsraadverkiezingen en binnenkort is het dus weer zover! Op onze faculteit vertegenwoordigen 9 studenten jullie in de faculteitsraad die maandelijks samen komt. Deze raad is het hoogste bestuursorgaan op de FBW en wordt voorgezeten door de Decaan. Hier wordt er onder meer de aanstelling van lesgevers, de verschillende opleidingen en campussen of de infrastructuur zoals verbouwingen en studieplekken besproken. We zijn dus op zoek naar studenten die zich hiervoor kandidaat willen stellen!

Wat moet je doen als FR-stuver?

Als verkozen FR-stuver ben jij, samen met de andere 8 verkozen stuvers, de vertegenwoordiger van alle FBW-studenten. Het is de bedoeling dat je opkomt voor de mening van onze studenten tijdens de FR enerzijds en de studenten informeert over de beslissingen anderzijds. Het mandaat is voor 2 jaar en het is de bedoeling dat je 1 keer per maand aanwezig bent op de FR.

Wat krijg je ervoor?

Eerst en vooral krijg je de kans om bij te dragen aan het verbeteren van onze faculteit en de stem te vertegenwoordigen van onze studenten. Hiervoor krijg je dan een bijzonder statuut voor mandaat. Verder leer je verschillende soft skills zoals vergaderen, onderhandelen, politiek… en staat het nog eens goed op je CV.

Meer uitleg?

We organiseren met StuBio op een infosessie op donderdag 24/3 van 12-13u en 13-14u in Vergaderzaal A1.1 Hop, waar we extra info geven en je ons al je vragen kan stellen!

Je mag ook altijd een mail sturen naar stubio@ugent.be of een berichtje sturen via onze facebookpagina

Recent nieuws

Maak kennis met StuBio's Dagelijks Bestuur 2023-2024

11 September 2023

Het is weer tijd voor onze jaarlijkse Pannenkoekenactie! (7/11 @Agora, Campus Coupure)

07 November 2022

Op zoek naar vrijwilligers voor BLOK@COUPURE 2022!

01 November 2022

Grensoverschrijdend gedrag en discriminatie: TRUSTPUNT LUISTERT!

30 October 2022